Sunday 20 September 2009

Прилеп






Замразени са птиците, които прелитат
и обикалят очите ми.
Прилепени към обесения въздух,
те загубват равновесие в забавен кадър,
пренасяни от несъществуващ вятър.

Сърцето ми бие в ушите и прави ехо,
което ми създава впечатлението,
че това е единственият звук,
който съществува на земята.

Аз чувам нищото, аз ходя, но вече не съм.
Тялото ми е прах. Тялото ми е звезда.
Аз съм основно в долната част на сълзите си,
които ме потапят в потъваща лодка
след метафизичен валс. Имам чувството,
че никога няма да се появя отново.

Невидими водорасли ме държат
по стените на ваната - в тази гарафа,
в този затвор. Дишам ли...

Дъхът ми е призрак.
Крилата завинаги сгъвати.
Те ме дразнят.
Аз съм ръждясала котва, която се разпада.

Необвързана, забравена котва. Но дишам.

А как са те всъщност? Петте умрели
в мен птици? Осемнадесет мъртви
кожни повърхности в тялото? Те спират.

Искам да ги хвана, да ги докосна,
да се възползват от възможността да ги хвана.

Но клетката на водата около мен
ме отдалечава от тях
и те ще възобновят спомена си за танц.

Очите ми са мокри.. Дишам. Имам ли възраст?
Може би три години... пръстите ми показват -
те са настъргани солети от лед
и стрелят в устата ми. Глупости. Аз се топя.
Като подобие на освобождение.


Copyright © от Лина Букова

Всички права запазени


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails